Протокол № 1
засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів дошкільних груп
від 27 вересня 2018 року
Присутніх – 12 чоловік
Порядок денний
1. Аналіз методичної роботи за 2017- 2018 н. р.
2. Опрацювання інструктивно –методичних документів для дошкільної освіти і початкової
школи у 2018 – 2019 н . р.
3.Педагогічне читання « Актуальність досвіду В. О. Сухомлинського в сучасній школі»
Розпочали засідання методичного об’єднання проведенням «Ранкового кола»,яке впроваджують
у практику роботи всі вчителі початкової школи.
По першому питанні слухали керівника методоб’єднання Власюк В.П., яка проаналізувала роботу
ШМО за минулий навчальний рік і ознайомила з планом роботи на новий навчальний рік.
По другому питанні слухали заступника директора з навчально- виховної роботи Охрімук Л. І.,
яка сказала, що інструктивно – методичні документи в дошкільній освіті та початковій школі
на 2018 – 2019 н. р. були опрацьовані на методичній оперативці 31. 08. 2018 р.
3.Педагогічне читання розпочала керівник методоб’єднання словами :
«У школі навчають не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати світ, багатства науки і мистецтва. У школі навчають жити.»(В. О. Сухомлинський).
Вона надала слово заступнику директора Охрімук Л .І., яка сказала, що нова українська школа -
новий світ і запропонувала обговорити « Забуту українську школу Сухомлинського. Уявне
інтерв’ю з легендарним педагогом».
Виступили:
1. « Одне із головних завдань школи – виховати творчу особистість»(В. О. Сухомлинський)- керівник ШМО Власюк В. П.
2. «Актуальність досвіду В. О. Сухомлинського в сучасній школі (дошкільне виховання)»заступник директора по дошкіллю Ковальчук Н.П.
3. « Використання педагогічних ідей В. О. Сухомлинського для розвитку екологічної культури
молодших школярів» - Хомич Г. В.
4. «Естетичне виховання в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» - Ковальчук Н. С.
5. «Тудове виховання в педагогічній спадщині В. О.Сухомлинського» - Чашук Г. Р.
6. «Патріотичне виховання в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» - Семенюк Н. П.
7. «Фізичне виховання у педагогічній спадщині В. О.Сухомлинського» - Аврамук Т. В.
8. «Сімейне виховання у педагогічній спадщині В .О.Сухомлинського»-Мороз М. І
9. «Гра і казка в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» -Шикута О. П.
Всі виступаючі відмітили ,що педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського – це неоціненний
скарб в педагогічній діяльності вчителя, заслуговує на подальше вивчення, поширення та
творче використання.
Керівник методоб’єднання Власюк В. П. підвела підсумок засідання і сказала,що живе його
вчення, живуть його книги. І не просто живуть – допомагають жити і працювати людям.
Адже всі його твори - золоті розсипи вистражданих і вивірених педагогічних думок,
знахідок, спостережень, рекомендацій.
Вона дала завдання членам методичного об’єднання по підготовці до наступного засідання
методичного об’єднання.
Вирішили:
1.Затвердити план роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів
дошкільних груп на2018-2019н.р.
2.Всім педагогічним працівникам в своїй роботі керуватися інструктивно-методичними
документами в дошкільній освіті та початковій школі на 2018-2019 н. р.
3.У кожній класній кімнаті створити куточок педагогічної спадщини В. О.Сухомлинського.
4.Самоосвітня діяльність вчителів початкових класів та вихователів дошкільних груп у
педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.
5.Забезпечити умови адаптації першокласників до шкільного життя.
Засідання 2 "Інтегроване навчання в системі нових освітніх технологій"
засідання методичного об’ єднання вчителів початкових класів та вихователів дошкільних груп від 13 грудня 2018 року
Присутніх- 11 чоловік
Порядок денний
1. Доповідь « Принцип інтеграції у педагогічній спадщині В. Сухомлинського»
2. Інтеграція у дошкільній освіті .
3. Педагогічний діалог « Інтегроване навчання в системі нових освітніх технологій».
4. Проведення анкетування « Ставлення членів МО до інтеграції в освітньому процесі».
5. Наступність навчання між дошкільною та початковою ланками «10 кроків до навчання».
6. Результати проведеної діагностики «Адаптація першокласників до школи»
7.Відкритий інтегрований урок з математики і природознавства у 4-А класі .
8.Огляд новинок психолого – педагогічної літератури .
Розпочали засідання методичного об’ єднання проведенням « Ранкового кола».
По першому питанні слухали вчителя початкових класів Ковальчук Н. С . (доповідь додається ) ,
яка наголосила, що В. Сухомлинський значну увагу приділяв міжпредметним зв’язкам,
реалізуючи їх на уроках в Павлиській школі. В педагогічній спадщині Василя Олександровича
описуються заняття на природі , які автор називає уроками мислення.
По другому питанні виступила вихователь дошкільного відділення Пашкевич Л. Л.( виступ додається ),
яка сказала ,що інтегрований освітній процес повинен конструюватися за принципами :
доступності, науковості, послідовності, системності, цілісності,логічності, вертикального тематизму.
Педагогічний діалог «Інтегроване навчання в системі нових освітніх технологій» пройшов у дискусій-
ній формі.
Керівник метод об’єднання Власюк В.П .провела із присутніми анкетування ( анкети додаються).
По п’ятому питанні виступили заступник директора по дошкіллю Ковальчук Н. П. та практичний
психолог Мороз Ю. Г. (виступи додаються),які сказали, що з метою забезпечення наступності у
навчанні дошкільників та молодших школярів встановлено тісний двосторонній зв’язок, який
здійснюється за трьома напрямками:
-співпраця педагогічних колективів;
-взаємодія педагогічних колективів;
-спільна робота з батьками.
По шостому питанні виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Охрімук Л.І.,
яка зачитала довідку про результати дослідження адаптації учнів 1-их класів до навчання ушколі
(довідка додається).
В обговоренні інтегрованого уроку з математики і природознавства в 4-А класі(вчитель Власюк В. П.)
взяли участь всі члени методичного об’єднання).
Бібліотекар шкільної бібліотеки ознайомила присутніх із новинками психолого-педагогічної
літератури.
Вирішили:
1.Інтегровані уроки з різних предметів частіше планувати і проводити в 2 -4 –их класах.
2.Вчителям майбутніх 1-их класів та вихователям дошкільних груп опрацювати розроблену психологом школи концепцію адаптації майбутнього першокласника.
3.Класоводам 2-4 –их класів посилити роботу з обдарованими дітьми і провести шкільні олімпіади.
4.Готувати матеріали до поведення декади початкових класів та вихователів дошкільних груп.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.